blackthorn, flowers, buds

KWIECIEŃ

PLANOWANA TEMATYKA ZAJĘĆ:

  1. Zwierzęta w domu i w zagrodzie
  2. Chcemy być silni i zdrowi
  3. Święto mojej Ojczyzny

W kwietniu:

– będziemy poznawać zwierzęta mieszkające w zagrodzie wiejskiej

– poznamy bliżej zwyczaje naszych domowych zwierząt – psów i kotów

– rozpoznawać będziemy charakterystyczne odgłosy zwierząt

– dowiemy się,  jak odżywiać się i co robić , żeby być silnym i zdrowym

– będziemy dowiadywać się , jak zostać przedszkolakiem czyścioszkiem

– utrwalimy wiadomości dotyczące Gdyni

-poznamy najważniejsze symbole narodowe i najważniejsze miasta w Polsce

– wykonamy prace plastyczne różnymi technikami

– doskonalić będziemy analizę sylabową

– dużo czasu spędzać będziemy na świeżym powietrzu

 

Piosenki do nauki :

„JAK PRZYJEMNIE MASZEROWAĆ”
Słowa i muzyka: MARIOLA STRYJA

I. Jak przyjemnie maszerować,
plecki swoje wyprostować.
Maszerują przedszkolacy,
młodsi, średni i  starszacy.

Ref.   Hej, hej, hej!
Zróbmy wielkie koło,
bawmy się wesoło.
Raz, dwa, trzy! x2

II. Jak przyjemnie maszerować …

Ref.   Hej, hej, hej!
Malutkie kółeczka,
Wesoła poleczka.
Raz, dwa, trzy. x2

 

„NIEWIELE DO SZCZĘŚCIA – BUM”

sł. M. Tomaszewska

Lubimy maszerować

po trawie chodzić boso.

unosić w górę nogi

i plecy trzymać prosto.

A czasem samolotem

lubimy lecieć w dal

Samolot  jest zmyślony,

co nie przeszkadza nam.

Niewiele, niewiele, niewiele bum

do szczęścia trzeba nam bum, bum

niewiele,  niewiele,  niewiele bum

bum, bum, bu rum,  bum,  bum

 

Wiersze do nauki:    (autor nieznany)

Jedzie pociąg fu fu fu!
Trąbi trąbka tru tru tru!
A bębenek bum bum bum!
Na to żabka kum kum kum!
Konik człapie człap człap człap!
Woda z kranu kap kap kap!
Mucha bzyczy bzy bzy bzy!
A wąż syczy sy sy sy!
Baran beczy be be be!
A owieczki me me me!

 

„Pieski”   – zabawa paluszkowa  –  K. Sąsiadek

Wszystkie pieski spały    (zaciśnięta dłoń)
Pierwszy obudził się mały (otwieramy mały palec)
Mały obudził średniego,
który spał obok niego     (otwieramy drugi palec).
Gdy średni już nie spał,
to duży też przestał    (otwieramy trzeci palec).
Trzy pieski się bawiły,
czwartego obudziły   (otwieramy czwarty palec).
Cztery pieski szczekały,
piątemu spać nie dały (otwieramy kciuk i machamy całą dłonią)

Skip to content