WITAJCIE
~ TO MY DELFINKI ~

 

Witamy bardzo gorąco wszystkie dzieci w NOWYM ROKU SZKOLNYM 2019/2020, a zwłaszcza te, które po raz pierwszy przekroczyły próg naszego przedszkola.
To MY dzieciaki z grupy I „Delfinki”. Wszystko jest dla nas nowe i nieznane, ale za to bardzo ciekawe i tajemnicze. Jeszcze bardzo tęsknimy za rodzicami  i dlatego zwłaszcza rano potrzebujemy wsparcia i słów otuchy. Pragniemy, aby każde dziecko w naszej grupie czuło się bezpiecznie i wesoło.  Pragniemy, aby grupa „Delfinków” zaczęła rozbrzmiewać gwarem radosnych powitań z najbliższymi przyjaciółmi, aby każde dziecko w naszej grupie czuło się bezpiecznie i wesoło.
Wspólnie wypływamy w długi rejs po oceanach wiedzy i zabawy. Ciekawi nas, co też wydarzy się w tym roku szkolnym, czego się nauczymy, kogo spotkamy, z kim się zaprzyjaźnimy. W tej długiej podróży towarzyszyć nam będą nasze Panie:
dwie Panie Ewy, Dorota i Pani Iwona.

Wszystkim „Delfinkom” życzymy, aby kolejne dni w przedszkolu mijały  w radości, aby przynosiły olbrzymią ilość samych niezapomnianych chwil.

Ahoj przygodo! takim pozdrowieniem witamy
wszystkie przedszkolaki 
z PRZEDSZKOLA NR 35 „POD ŻAGLAMI”.

ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE

Zajęcia ruchowe organizowane są w naszym przedszkolu systematycznie w ciągu całego roku szkolnego.

 

Spełniają ważną rolę, ponieważ pozwalają na zachowanie prawidłowej postawy oraz wzmacniają odporność fizyczną dzieci. Poprzez zabawy i ćwiczenia ruchowe, dzieci pokonują trudności dzięki czemu wzmacniają wiarę we własne możliwości.

PORANEK PATRIOTYCZNY W PRZEDSZKOLU

9 listopada o godzinie 9.30 dzieci z naszego przedszkola wzięły udział w „Poranku patriotycznym” z okazji obchodów 101 rocznicy odzyskania Niepodległości. Z tej okazji grupa „Marynarzy” zaprosiła wszystkie dzieci i Panie na uroczysty Poranek Patriotyczny. Przedszkolaki ubrane w stroje galowe, z flagami i kotylionami zebrały się w sali „Piratów”, by wspólnie upamiętnić tą ważną dla wszystkich Polaków uroczystość. Najważniejszym momentem było odśpiewanie przez wszystkich naszego Hymnu Narodowego – Mazurka Dąbrowskiego. W ten sposób nasze przedszkolaki uczciły Święto Niepodległej Polski, a Poranek Patriotyczny to była niezapomniana lekcja patriotyzmu i miłości do Ojczyzny.

 

WARSZTATY LABORATORYJNE

6 listopada – dzieci po raz kolejny wzięły udział w warsztatach laboratoryjnych prowadzonych przez firmę SMART_LAB z Gdańska. Tematem warsztatów była „Dwie tajemnicze litery pH”.

WARSZTATY Z RODZICAMI

URODZINKI MARCHEWKI

„Na marchewki urodziny, wszystkie zeszły się jarzyny…” - tak oto podśpiewywały sobie „Delfinki” w pewien październikowy dzień. W tym to bowiem dniu obchodziliśmy MARCHEWKOWE URODZINY, podczas których dzieci poznawały niektóre właściwości tego warzywa.

 

Następnie przedszkolaki rozwiązywały przygotowane przez Marchewkę zagadki słowne o warzywach oraz dotykowe. Wszystkie zagadki świetnie odgadliśmy oraz warzywa za pomocą zmysłu dotyku rozpoznaliśmy. Kolejnym zadaniem było ułożenie pociętych ilustracji marchewki w jedną całość – z tym też nie mieliśmy żadnego problemu. Wspólnie  z Marchewką dzieci tańczyły oraz radośnie się bawiły. 

 

Próbowały porównywać marchewki ze sobą, a także zaśpiewały głośne STO LAT!!! i pląsały w rytm wesołej muzyki. Na koniec „Delfinki” pomalowały marchewki pomarańczową farbą plakatową za pomocą palca.

 

Wszystkie „Delfinki” obiecały, że będą zajadać się marchewkami pod każdą postacią. Nasze dzieciaki już wiedzą, że „aby być zdrowym, jak ryba trzeba jeść owoce i warzywa!!!”. A zapomnielibyśmy o bardzo zdrowym soku marchewkowo-jabłkowym, który dzieciaki wykonały po namalowaniu prac plastycznych.

DZIENNIK POKŁADOWY
udział w projekcie czytelniczym

Pewnego jesiennego dnia znaleźliśmy w naszej sali skarb: butelkę z listem od marynarza Bajarza, a także Dziennik Pokładowy. Marynarz w swoim liście zaprosił wszystkie dzieci wraz z rodzicami do wspólnego czytania bajek w domu. Należy wybrać ulubioną bajkę i w Dzienniku Pokładowym zapisać jej tytuł i autora, a następnie wykonać ilustrację  do wybranej bajki. Życzymy udanej zabawy podczas rodzinnego czytania i rysowania ilustracji. 

WARZYWA, WARZYWA

Pod końca września w grupie „Delfinków”
czas upłynął na poznawaniu warzyw.

Dzieci w ramach zajęć miały okazję obejrzeć teatrzyk sylwet pt. „Na straganie”. Dzięki pomocy rodziców przedszkolaki mogły „badać” warzywa posługując się prawdziwymi eksponatami. Uczyły się rozpoznawać i nazywać warzywa, określały ich kształt, wielkość, kolor, przeliczały i segregowały. Dzieciom bardzo podobały się zagadki dotykowe, gdzie bez trudu rozpoznawały i nazywały warzyw po dotyku. Wszystkim tym zabawom towarzyszyły zabawy ruchowe, piosenki i prace  plastyczne. 

TEATRZYK W WYKONANIU ARTYSTÓW
TEATRU QFER

Pod koniec września dzieci gościły w naszym przedszkolu artystów Teatru Qfer z przedstawieniem  „Majsterklepkowicz”. Tym razem mali widzowie wspólnie z bohaterami przedstawienia przekonali się, ile frajdy może sprawić majsterkowanie.

SOK OWOCOWY

„Kto soki pije, ten długo żyje!”

Wszyscy dobrze wiedzą, jakie bogate w witaminy są soki owocowe czy warzywne. Soki to nie tylko doskonałe źródło witamin i cennych składników, ale  pyszniejsze są niż słodycze. Przekonaliśmy się o tym dzisiaj, podczas robienia i picia soku z owoców przez dzieci w naszym przedszkolu. Dzieci pełne zainteresowania i ciekawości przystąpiły do mycia owoców i warzyw, później już pozostało wrzucenie ich do sokowirówki i sok gotowy. Wszystkim bardzo smakował, ponieważ wykonany był przez dzieci, bez cukru  i konserwantów. Nic nie zastąpi dawki witamin jak owoce i warzywa, w dodatku zrobione własnoręcznie… Degustacja była udana, bezpieczeństwo zapewnione i dużo radości  z wykonanej pracy !

OWOCE, OWOCE

„Lubimy jabłuszka i słodziutkie gruszki,
na śliwki jesteśmy wielkie łakomczuszki.
Marchewkę chrupiemy jak małe zajączki,
pomidory też zjadamy, gdy nam wpadną w rączki”

We  wrześniu w grupie „Delfinków” czas upłynął na poznawaniu owoców. Dzięki pomocy rodziców przedszkolaki mogły „badać” owoce posługując się prawdziwymi eksponatami. Uczyły się rozpoznawać i nazywać owoce, określały ich kształt, wielkość, kolor, przeliczały i segregowały. Dzieciom bardzo podobały się zagadki dotykowe, gdzie bez trudu rozpoznawały i nazywały owoce po dotyku. Wszystkim tym zabawom towarzyszyły zabawy ruchowe, piosenki i prace plastyczne.

dalejm