doll figures, figures, wooden figures

STYCZEŃ

„CO GRUPA PIRATÓW BĘDZIE ROBIĆ W STYCZNIU?”

 

  1. Temat kompleksowy: „Jak ten czas szybko płynie?”
  • Zapoznamy się z tradycjami witania Nowego Roku.
  • Postaramy się uważnie słuchać poleceń nauczyciela.
  • Będziemy wypowiadać się na tematy wysłuchanych opowiadań, dopasowując odpowiednie ilustracje.
  • Będziemy próbować czytać proste wyrazy.
  • Będziemy rozpoznawać cyfry 3,4,5.
  • Zapoznamy się ze znakiem obraz graficzny litery: „N,n”.
  • Zapoznamy się ze znakiem graficznym cyfry: „7”.
  • Zapoznamy się z zawodem zegarmistrza.
  • Zapoznamy się z wyglądem zegara: godziny i wskazówki.
  • Dostrzegać będziemy rytm i stałe następstwa pór roku, miesięcy, dni tygodnia.
  • Podejmujemy próbę wymiany nazw miesięcy w prawidłowej kolejności.
  • Określać będziemy charakterystyczne cechy pór roku.
  1. Temat kompleksowy: „Święto Babci i Dziadka”.
  • Postaramy się określić etapy rozwoju człowieka od narodzin do starości.
  • Wyjaśnimy sobie znaczenie używanych słów: portret, popiersie.
  • Wspólnie ustalimy datę święta, które obchodzimy w styczniu – Dzień Babci i Dziadka.
  • Wspólnie będziemy rozwiązywać i próbować układać zagadki słowne.
  • Będziemy układać i opowiadać historyjki obrazkowe, wskazując związki przyczynowo-skutkowe.
  • Będziemy podejmować różnego rodzaju aktywność fizyczną.
  • Będziemy recytować wiersze indywidualnie i w grupie z podziałem na role.
  • Będziemy przeliczyć elementy zbioru w zakresie 10 przedmiotów i więcej.
  • Poznamy obraz graficzny litery: „B,b”.
  • Będziemy wymieniać imiona dziadków.
  1. Temat kompleksowy: „Zima jest sroga dla ptaków i zwierząt”.
  • Będziemy nazywać bieżącą porę roku, dostrzegając w krajobrazie zmiany charakterystyczne dla kolejnych pór roku.
  • Będziemy nazywać zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla zimy.
  • Będziemy dostrzegać logiczny związek w odniesieniu do sytuacji przedstawionej w historyjce obrazkowej.
  • Utrwalimy znak obraz graficzny cyfr:1,2,3,4,5,6,7.
  • Wskazuje i nazywa położenie przedmiotów w stosunku do własnego ciała: przede mną, za mną, z boku, z lewej strony, z prawej strony.
  • Będziemy dokarmiać ptaki zimą.
  • Rozpoznawać i nazywać pokarm dla ptaków i zwierząt leśnych.
  • Aktywnie uczestniczyć w zajęciach.
  • Będziemy rozpoznawać i nazywać: wróbla, sikorkę, gołębia.
  • Będziemy określać wygląd i sposób odżywiania poznanych ptaków.
  • Poznamy ptaki przylatujące do Polski na zimę: gil, jemiołuszka, czeczotka, szczygieł.
  • Będziemy posługiwać się prawidłowymi nazwami figur geometrycznych.
  • Poznamy znak graficzny litery: „S,s”.

 WIERSZ W MIESIĄCU STYCZNIU

 

„ZIMA”

(autor: Józef Czechowicz)

 

Pada śnieg, pró­szy śnieg,
wszę­dzie go na­wia­ło.

Da­chy są już bia­łe,
na uli­cach bia­ło.
Stroj­ne w biel, w srebr­ny puch
la­tar­nie się wdzię­czą.
Dziń-dziń-dziń-dziń-dziń-dziń,
dzwon­ki sa­nek brzę­czą.
Pada śnieg, pró­szy śnieg,
bie­lut­ki jak mle­ko.
W skle­pach gwar, w skle­pach ruch:
– Gwiazd­ka nie­da­le­ko!
Jesz­cze dzień, jesz­cze dwa,
chłop­cy i dziew­czyn­ki!
Będą stać niby las
na ryn­ku cho­in­ki.

 

 

„CO ROBIĄ ZIMĄ DNI TYGODNIA?”

(autor: T. Fiutowskiej)

 

Gdy tylko słonko na niebie lśni,

bawią się zimą tygodnia dni.
Poniedziałek – zjeżdża na sankach.
Wtorek – lepi bałwanka.
Środa – narty przypina.
Czwartek – kije jej trzyma.
Piątek – jedzie na ślizgawce ciągnięty

przez dwa latawce.
Sobota – rzuca śnieżkami i woła niedzielę:

„Hej, baw się z nami!”
A niedziela, choć zdrowa,

pod pierzynę się chowa

 

 

PIOSENKA W MIESIĄCU LUTYM

 

„ZIMOWA POLECZKA”

                                                        (sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło)

Zimową poleczkę na śniegu lub lodzie
Kochają bałwanki i tańczą ją co dzień
Zimową poleczkę na soplach gra wiatr
Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak

Ref.: Ha, ha, ha, ha
Hi, hi, hi, hi
Śniegowe bałwanki
To my, właśnie my

Gdy w rękach miotełki, na głowach garnuszki
Z węgielków lśnią oczka i same mkną nóżki
Zimową poleczkę na soplach gra wiatr
Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak!

Ref: Ha, ha, ha, ha…

Stanęły na chwilkę, by otrzeć pot z czoła,
Lecz skoczna muzyka do tańca nas woła,
Zimową poleczkę na soplach gra wiatr,
Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak!

Ref: Ha, ha, ha, ha

 

„KONCERT NA 102 – DLA BABCI I DZIADKA”

(słowa i melodia Izabela Wałaszewska)

Hej babciu, hej dziadku, witamy was piosenką,

wesołą i skoczną i bardzo uśmiechniętą.
W piosence sto dźwięków, a każdy pięknie gra.
Dla babci i dziadka dziś koncert na sto dwa.

xxxxxxxx o o o, xxxxxxxx o o o, /2x

(granie na instrumentach)

Już pora rozpocząć wesołe przedstawienie,
bo każdy chce dla was wystąpić na tej scenie.
I każdy artysta ważną rolę ma.
Dla babci i dziadka dziś koncert na sto dwa.

xxxxxxxx o o o, xxxxxxxx o o o, /2x

(granie na instrumentach)

 

 

„PO PROSTU DZIADEK”

(sł. Dorota kluska i muz. Piotr Opatowicz)


Od Trzech króli po ostatki
wszędzie bale i prywatki.
Piękne stroje dziwne maski,
śpiewy tańce i oklaski.

Od dziadunia aż po malca
każdy chce zatańczyć walca.
Wszyscy bawią się wspaniale
jak co roku w karnawale.

 

Skip to content