blossom, white, bird

KWIECIEŃ

KWIECIEŃ

ZADANIA  WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

– poznamy ptaki powracające wczesną wiosną z ciepłych krajów oraz ptaki  mieszkające cały rok u nas

– w zgromadzonych albumach i książkach będziemy poszukiwać ciekawostek o ptakach, poznamy ich budowę

– rozwiązywać będziemy  zagadki o ptakach

– obejrzymy  na globusie drogi ptaków z ciepłych krajów do Polski

– rozszerzymy nasze dotychczasowe wiadomości na temat wiosny na wsi

– rozpoznawać i nazywać będziemy zwierzęta  z wiejskiego podwórka oraz rozpoznawać ich głosy

– poprzez różne ćwiczenia i zabawy dowiemy się po co hodujemy zwierzęta ,oraz  poznamy  produkty otrzymywane od zwierząt

 – wykonamy makietę wiejskiej zagrody

–  obejrzymy  film edukacyjny oraz porozmawiamy na  temat wiosennych prac na wsi  

– dowiemy się, co możemy zrobić, aby chronić naszą planetę i jak możemy dbać o przyrodę

– zastanowimy się, kogo możemy nazwać przyjacielem przyrody

– na podstawie dostępnych albumów, encyklopedii i innych książek tematycznych  poznamy bliżej roślinność Polski ze szczególnym uwzględnieniem dużych obszarów leśnych  oraz zwrócimy szczególną uwagę na rolę lasów w ekosystemie

–  zrobimy wiosenne porządki  w  ogrodzie przedszkolnym  – założymy  hodowlę hiacyntów i innych roślin, posadzimy drzewko, zachęcać będziemy dzieci do dbałości o swoje najbliższe środowisko

– będziemy rozpoznawać różne rodzaje odpadów oraz  z jakiego materiału zostały wykonane

– w zabawach klasyfikacyjnych nauczymy się segregować odpady do odpowiednich pojemników

– przypomnimy sobie podstawowe wiadomości o Polsce i symbolach narodowych (godło, flaga, hymn)

– poznamy bliżej region kaszubski oraz alfabet kaszubski

 – rozwiązywać będziemy  zadania tekstowe metodą symulacji oraz układać działania do podanych zadań, dodawać i odejmować w zakresie 10

– w zabawach  matematycznych rozwijać będziemy umiejętność mierzenia (mierzenie długości stopami, krokami)

– będziemy dokonywać  klasyfikacji  z użyciem kart logicznych,  będziemy  kodować i segregować karty ze względu na dwie cechy jakościowe równocześnie

 -doskonalić będziemy umiejętności matematyczne w zakresie przeliczania liczebnikami głównymi i porządkowymi, porównywania zbiorów, ustalania części wspólnej, dopełniania zbiorów, szeregowania wg wielkości wzrastającej i malejącej

 

– rozwijać będziemy umiejętność syntezy i analizy fonemowej wyrazów oraz wyodrębniania głosek na początku i końcu wyrazów, wyszukiwania wyrazów na podana głoskę/sylabę i tworzenia rymów, tworzenia nowych wyrazów z podanych głosek i sylab

– doskonalić będziemy umiejętność rozpoznawania poznanych liter oraz odczytywania prostych wyrazów, zdań oraz tekstów

– poznamy litery: j, h, ż

 – doskonalić będziemy umiejętność poprawnej artykulacji wszystkich głosek

 

PIOSENKA

WOŁANIE WIOSNY

(SŁ. I MUZ. KRYSTYNA GOWIK).

 

I.Dzisiaj w drodze do przedszkola

już zielone były pola,

a bociany klekotały,

bo na łąkę przyleciały.

 

Ref.: Zielona wiosenka nas woła,

zielona panienka wesoła.

W oczy świeci nam złotym słońcem

i rozrzuca kwiaty pachnące. (2x)

  1. Na gałązkach pierwsze pąki,

a na pąkach pierwsze bąki.

Żabki skaczą, a skowronek

śpiewa jak srebrzysty dzwonek.

 

Ref.: Zielona wiosenka…

 

III. Na spacerze zobaczymy,

czy już nigdzie nie ma zimy.

Teraz wiosna rządzić będzie,

z czego bardzo się cieszymy!

 

Ref.: Zielona wiosenka…

 

WIERSZ

„ O DWUNASTU BRACIACH – KWIECIEŃ”

  1. NOSALSKI

Kwiecień nie czeka,

bardzo się spieszy,

aby na drzewach

listki rozwiesić,

pierwsze warzywa

zasiać w ogrodzie,

po czym z uśmiechem

od nas odchodzi.

 

PIOSENKA

„NA PODWÓRKU”

(SŁ. I MUZ. JOLANTA KUCHARCZYK)

 

I.Na podwórku na wsi

jest mieszkańców tyle,

że aż gospodyni trudno zliczyć ile.

 

Ref.: Kury, gęsi i perliczki,

i indyki, i indyczki.

Jest tu kwoka z kurczętami,

mama kaczka z kaczętami.

Piękny kogut Kukuryk

i kot Mruczek, i pies Bryś.

Więc od rana słychać wszędzie: kukuryku, kwa, kwa, gę, gę,

hau, hau, miau, miau, gul, gul, gul – podwórkowy chór.

 

  1. Koń kasztanek w stajni,

a w oborze krowa,

tam w zagrodzie owce

i brodata koza

 

Ref.: Kury, gęsi i perliczki…

 

III. A tu są króliki:

i duże, i małe,

łaciate i szare,

i czarne, i białe.

 

Ref.: Kury, gęsi i perliczki…

 

WIERSZ „PODWÓRKOWA AWANTURA”

TERESA FIUTOWSKA

 

Kura gdacze, kaczka kwacze –

goni kurę mokrą raczej.

Gęś też syczy, kogut pieje.

Gwałtu! Rety! Co się dzieje?

Ryczy krowa, świnia kwiczy,

a indyk się rozindyczył.

Kot mysz goni, głośno miauczy. –

Dość awantur! Już wystarczy!

Tak pies Burek głośno szczeka

i już słychać go z daleka.

Koza meczy: mee, mee, mee…

– Czego psisko mądrzy się?

Dla ochłody – wiadro wody

poleją na głowy, brody!

Wyszły z mody awantury!

A sio, gęsi, a sio, kury!

– Powiedziała, co wiedziała,

białą brodą pokiwała, pochyliła nisko rogi.

– Cisza! Spokój! Zejść mi z drogi!

Awantura się skończyła,

bo ta koza groźna była

 

Skip to content