MAJ – ZADANIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

ZADANIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MAJ

Tematy kompleksowe: Jestem Polakiem i Europejczykiem, Wiosna na łące, Nasze zmysły, Kochani rodzice.

  • Utrwalimy i rozszerzymy wiadomości o Polsce: symbolach narodowych, stolicy Polski – Warszawie, poznamy niektóre warszawskie legendy; dowiemy się czym jest Konstytucja 3 Maja i jakie ma znaczenie dla wszystkich Polaków
  • Dowiemy się czym jest Unia Europejska, poznamy flagę i jej symbolikę, posłuchamy hymnu Unii Europejskiej, posłuchamy legendy o maskotce UE – Syriuszu, zaprojektujemy polską wersję Syriusza
  • Rozszerzymy wiadomości na temat zwierząt żyjących na łące, poznamy ich wygląd i zwyczaje, omówimy cykl rozwojowy motyla i żaby
  • Z wykorzystaniem lupy będziemy obserwować niektóre gatunki roślin i zwierząt występujących w naszym ogrodzie
  • Dowiemy się co to jest barwa ochronna i jakie ma znaczenie dla życia zwierząt
  • Rozszerzymy wiadomości na temat ciała człowieka, utrwalimy nazwy niektórych części ciała, dowiemy się jakimi zmysłami odbieramy bodźce z otoczenia, dowiemy się gdzie zlokalizowane są kubki smakowe i jakie smaki dzięki nim odczuwamy, dowiemy się jaki wpływ na zdrowie człowieka ma hałas i jakie są jego skutki
  • Będziemy rozmawiać na temat członków swojej rodziny, ich wyglądu, upodobań, zainteresowań
  • Poznamy stopnie pokrewieństwa w rodzinie
  • Poznamy literę H
  • Rozwiązywać będziemy zadania tekstowe metodą symulacji oraz układać działania do podanych zadań, dodawać i odejmować w zakresie 10
  • W zabawach matematycznych rozwijać będziemy umiejętność mierzenia (mierzenie długości stopami, krokami) a także ważenia
  • Będziemy dokonywać klasyfikacji z użyciem kart logicznych, będziemy kodować i segregować karty ze względu na dwie cechy jakościowe równocześnie doskonalić będziemy umiejętności matematyczne w zakresie przeliczania liczebnikami głównymi i porządkowymi, porównywania zbiorów, ustalania części wspólnej, dopełnienia zbiorów, szeregowania wg wielkości wzrastającej i malejącej
  • Rozwijać będziemy umiejętność syntezy i analizy fonemowej wyrazów oraz wyodrębniania głosek na początku i końcu wyrazów, wyszukiwania wyrazów na podana głoskę/sylabę i tworzenia rymów, tworzenia nowych wyrazów z podanych głosek i sylab
  • Wykonamy prace plastyczne, techniczne oraz ćwiczenia grafomotoryczne podczas których będziemy doskonalić sprawność manualną a także koordynację wzrokowo-ruchową

WIERSZE

„BARWY OJCZYSTE”

Czesław Janczarski

Powiewa flaga, gdy wiatr się zerwie,

A na tej fladze, biel i czerwień,

Czerwień to miłość,

Biel serce czyste,

Piękne są nasze barwy ojczyste.

„NIEZAPOMINAJKI”
Maria Konopnicka

Niezapominajki
to są kwiatki z bajki!
Rosną nad potoczkiem,
patrzą rybim oczkiem.

Gdy się płynie łódką,
Śmieją się cichutko
I szepcą mi skromnie:
„Nie zapomnij o mnie”.

PIOSENKI

 

„JESTEŚMY POLKĄ I POLAKIEM”

Justyna Tomańska, Mariusz Totoszko

Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty

Ciuchcia na dworcu czeka
Dziś wszystkie dzieci pojadą nią by poznać kraj
Ciuchcia pomknie daleko
I przygód wiele na pewno w drodze spotka nas

Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty

Pierwsze jest Zakopane
Miejsce wspaniała
Gdzie góry i górale są
Kraków to miasto stare
W nim piękny Wawel
Obok Wawelu mieszkał smok

Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty

Teraz to już Warszawa
To ważna sprawa
Bo tu stolica Polski jest
Wisła, Pałac Kultury, Królewski Zamek
I wiele innych, pięknych miejsc

Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty

Toruń z daleka pachnie
Bo słodki zapach pierników kusi mocno nas
Podróż skończymy w Gdański
Stąd szarym morzem można wyruszyć dalej w świat

Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty
/2x

„WIOSNA NA ŁĄCE”

Jolanta Kucharczyk

  1. Dziś na łące przyszła Wiosna

w kwiecistej sukience,

budzi maki i stokrotki,

jaskry i kaczeńce.

Ref. Ptaki trele wyśpiewują,

świeci ciepłe słońce,

w rosie kąpią się biedronki.

Wiosna już na łące!

  1. Świerszczyk zielone stroi skrzypce

da dziś pierwszy koncert.

Tańczą pszczoły i motyle,

żabki i chrabąszcze.

Ref. Ptaki trele wyśpiewują,

świeci ciepłe słońce,

w rosie kąpią się biedronki.

Wiosna już na łące!

  1. Tak się wszyscy cieszą wiosną,

tańczą i śpiewają,

nawet krecik wyszedł z norki,

z myszką pląsa żwawo.

Ref. Ptaki trele wyśpiewują,

świeci ciepłe słońce,

w rosie kąpią się biedronki.

Wiosna już na łące!

„MAMO, TATO”

Barbara Tartanus, Urszula Kozłowska

  1. Może kiedyś moja mama

kupi mi hipopotama,

z którym mógłbym nieustannie

brykać w wannie lub fontannie.

Może tata mnie zabierze

w długą podróż na rowerze,

prosto nad ocean wielki,

żeby zrobić tam muszelki…

Ref. Mamo, tato, przecież wiecie,

że sny mamy kolorowe

i wierzymy że umiecie

spełnić choćby ich połowę.             } bis

  1. Może pójdzie ze mną tata

gdzie na drugi koniec świata,

by hodować żółte smoki

i ze śmiechu zrywać boki.

Może z mamą wymyślimy,

jak mieć co dzień urodziny,

bujać w chmurach przez rok cały

i niebieskie jeść migdały.

Ref. Mamo, tato, przecież wiecie…

 

Skip to content