Czwartek 15.04 Matematyka w otaczającym nas świecie

Czwartek 15.04
Matematyka w otaczającym nas świecie.


1. Witajcie kochane dzieci 🙂 Ruch to zdrowie, więc zapraszamy Was na poranną rozgrzewkę

2. Mierzenie krokami, stopa za stopą, łokciami, palcami.

• Ciekawe jaka jest odległość np. od krzesła do drzwi. Rodzic mierzy krokami a dziecko liczy głośno kroki. Następnie dziecko mierzy tą odległość swoimi krokami, a rodzic liczy.
Pytanie do dzieci – skąd różnica w pomiarze?
• Zmierzymy długość stołu, lecz nie za pomocą kroków, ani stopa za stopą tylko w inny sposób: tak się mierzy łokciem (rodzic przesuwa łokieć do krawędzi stołu, wyrównuje, odmierza do końca palców i w to miejsce ponownie przykłada łokieć)
A teraz zmierzę stół dłonią…. zmierzę go palcami….
Dzięki tym pomiarom dziecko wie jaka jest długość stołu: np. dwa łokcie, trzy dłonie i trzy palce.

3. Świetną zabawą do obliczenia długości i porównywania jest również pocięta na kawałki słomka do napojów (różna długość).
Np. układanie stopniowo pociętych kawałków od najmniejszego do największego.

4. Pomiar wody w butelce.
• Dwie takie same butelki. Odmierzamy takie same proporcje wody. Wlewamy wodę do butelek. Jedna stoi pionowo, drugą układamy w poziomie. Obserwowanie i wyciąganie wniosków.
• Kilka butelek takiej samej pojemności, do których wlewamy różne ilości wody. W których butelkach jest więcej wody, a w których najmniej?
• Ile kubków wody mieści się w butelce?

5. Przypomnijmy sobie poznane już cyfry 🙂

6. Wykonajcie zadanie matematyczne 🙂
Cyferki możemy wylepiać z plasteliny, stemplować, odciskać palcami, odrysowywać, przeliczać, porównywać. (zdjęcie 1-2) (załącznik 1)

7. Świetnym sposobem na zapamiętanie cyferek i utrwalenie pisowni są zabawy oparte na Metodzie Dobrego Startu. Metoda ta, polega na wspomaganiu rozwoju psychomotorycznego dziecka poprzez odpowiednio zorganizowaną zabawę i aktywne wielozmysłowe uczenie symboli graficznych: łatwych wzorów, liter i znaków matematycznych. Wystarczy na tacy lub talerzu wysypać odrobinę piasku, kaszy mannej lub bułki tartej i trenować pisanie cyferek.(zdjęcie 3)

8. Na koniec zabawa matematyczna „Znajdź numer” (załącznik 2)

załączniki Matematyka w otaczającym nas świecie

Skip to content