Piątek 16.04 Zabawy matematyczne

Piątek 16.04
Zabawy matematyczne

1. Dzień dobry dzieci 🙂  Zapraszamy na ostatnią w tym tygodniu rozgrzewkę.

2. Zabawa „MARSZ”
Utrwalenie stron. Dziecko porusza się zgodnie z instrukcją osoby dorosłej. Na przykład:
-Idź w prawo 2 kroki
-Idź do przodu 3 kroki… do tyłu 1 krok…teraz 5 kroków w lewo, itd.

3. Posłuchajcie opowiadania
(Do zadania potrzebne będą kilka kół pomarańczowych, niebieskich, białych oraz żółtych.)

„Przygoda na planecie kół”
Pewna dziewczynka bardzo chciała wybrać się w niesamowitą podróż na planetę kół. Któregoś dnia udało jej się zrealizować to marzenie. Wsiadła do rakiety i poleciała w kosmos. Gdy dotarła na miejsce powitały ją radośnie koło żółte i koło białe. Postanowiły, że przedstawią jej swoich przyjaciół. Udali się więc razem do miasteczka, gdzie na placu zabaw spotkali dwa koła niebieskie i trzy pomarańczowe, jednak jedno z pomarańczowych bardzo się wystraszyło i uciekło. Wszyscy postanowili zgodnie, że muszą go poszukać. Szli uważnie rozglądając się i nawołując. Po drodze napotkali mamę białego koła, która przyłączyła się do poszukiwań. Jedno koło pomarańczowe przewróciło się, zdarło kolanko i musiało wrócić do domu. Pożegnało nową koleżankę i odeszło. Minęło dość dużo czasu a uciekiniera nadal nigdzie nie było widać. Mama białego koła musiała odebrać z przedszkola swoje dzieci, zatem nie mogła dłużej towarzyszyć pozostałym.
Nagle, za trójkątnym drzewem kompani zobaczyli coś pomarańczowego. To był tata kółka, które się schowało. Znał on ulubioną kryjówkę swojego synka, więc ruszył z nimi. W tym czasie koło niebieskie i żółte zgłodniały i pobiegły do restauracji, aby coś zjeść. Reszta przyjaciół dotarła do kolorowego namiotu, nieopodal domu zaginionego malucha. Wewnątrz chowało się przestraszone pomarańczowe koło. Dziewczynka weszła do środka, przedstawiła się i poprosiła by dołączyło do wszystkich, którzy jej towarzyszyli, gdyż chce zrobić sobie z nimi wspólne zdjęcie przed powrotem na ziemię.
Po wykonaniu fotografii wszystkie koła postanowiły odprowadzić ją do rakiety. Ile kół żegnało dziewczynkę?

Pytania do treści:
– Ile zostało kół pomarańczowych?
– Ile zostało kół niebieskich?
– Ile zostało kół białych?
– Ile zostało kół żółtych?

4. Zabawa matematyczna

Do tej zabawy potrzebne nam są pojemniki w postaci wytłoczek po jajkach albo foremek na muffiny, szczypce do grilla czy cukru w kostkach i dowolne drobne elementy. Na dnie pojemnika kładziemy karteczki z cyframi, a zadaniem dziecka jest włożyć do niego tyle przedmiotów, ile wskazuje cyfra. W tej zabawie świetnie sprawdzają się guziki, kamyki czy małe pompony pasmanteryjne. (zdjęcie 1)

5. Zabawa matematyczna z wierszem
Rodzic przygotowuje wycięte z kolorowego papieru figury geometryczne, które wkłada do koszyczka oraz talerzyki, na których przykleja po jednej figurze. Rozpoczyna zabawę od recytacji wiersza:
Koszyk pełen figur mam
Pomieszały mi się tam.
Bardzo proszę Cię Kochanie
ułóż je zgodnie z kształtami.

Dziecko segreguje figury na talerzyki oznaczone kartonikami z odpowiednim kształtem
(trójkąt, kwadrat, koło, prostokąt). Przelicza ich ilość.

6. A teraz spróbujcie zrobić „mannolinę” i stwórzcie z niej poznane przez Was cyfry od 1-10 🙂 Przepis znajduje się w załączniku 1.

7. W załącznikach od 2-6 znajdują się dla Was karty pracy. 🙂

8. W podanym linku znajduje się kilka propozycji dodatkowych zabaw matematycznych

 

załączniki Zabawy matematyczne

Skip to content