Koncepcja pracy przedszkola

Koncepcja rozwoju przedszkola nr 35 „Pod Żaglami”
na lata 2010-2015:

pobierz

 

Koncepcja pracy przedszkola nr 35 „Pod Żaglami”
na rok szkolny 2016-2017:

pobierz

 

Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z dnia 7 pażdziernika 2009r. w sprawie nadzoru pedagogicznego ()Dz.U, Nr 168 ,poz 1324, z późn.zm.); Ustawa o systemie oświaty oraz akta wykonawcze do ustawy, w tym w szczególności Podstawa programowa wychowania przedszkolnego; Statut Przedszkola.

„Dzieci są wiosną rodziny i społeczeństwa nadzieją,
która ciągle kwitnie przyszłością, która bez przerwy się otwiera”
- Jan Paweł II -

 

MISJA PRZEDSZKOLA

Zmierzamy do wychowania dziecka wyposażonego w system uniwersalnych wartości, rozumiejącego siebie i otaczający je świat, chętnego do działania i poznawania tego co nowe, posiadającego wiedzę i umiejętności niezbędne do podjęcia nauki w szkole.

WIZJA PRZEDSZKOLA

  • Przedszkole jest placówką bezpieczną, przyjazną dzieciom, rodzicom, pracownikom, otwartą na ich potrzeby.
  • Praca przedszkola ukierunkowana jest na dziecko, jego potrzeby i wszechstronny rozwój osobowości.
  • Umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom i przygotowuje je do podjęcia nauki w szkole.
  • Oferta edukacyjna stwarza warunki do twórczości, rozwijania umiejętności i kształtowania samodzielności oraz uniwersalnych wartości.
  • Przedszkole przeciwdziała izolacji społecznej i nietolerancji.
  • Wszyscy przestrzegają praw dziecka.
  • Rodzice są partnerami uczestniczącymi w życiu przedszkola.
  • Przedszkole zatrudnia wykwalifikowaną, kompetentną i odpowiedzialną kadrę pedagogiczną.
  • Przedszkole uwzględnia w swoich działaniach potrzeby środowiska lokalnego.
  • Promuje swoje osiągnięcia i dba o dobrą opinię w środowisku.
  • Stosowane aktywne metody pracy, programy i nowatorskie rozwiązania gwarantują wysoką jakość pracy przedszkola.
  • Baza, wyposażenie, estetyka pomieszczeń i otoczenia wpływają na wysoki poziom pracy i dobre samopoczucie każdego dziecka.

Kryteria sukcesu

  • Wzrost bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego dzieci.
  • Wzbogacenie oferty edukacyjnej przedszkola.
  • Wzrost skuteczności pracy nauczycieli.
  • Upowszechnienie i akceptacja praw dziecka.
  • Zwiększenie integracji rodziny z przedszkolem.
  • Estetyka pomieszczeń przedszkola, ogrodu przedszkolnego i terenu wokół budynku sprzyja dobremu samopoczuciu dzieci, rodziców i pracowników przedszkola.
  • Wystrój przedszkola o charakterze morskim koreluje z wychowaniem i kultywowaniem tradycji marynistycznych.
  • Wzrost świadomości, w zakresie zdrowego odżywiania, wśród rodziców i dzieci.
  • Realizacja autorskich programów edukacyjnych, profilaktycznych (m. in. w zakresie rozwoju fizycznego i zdrowego odżywiania).
  • Zacieśnienie współpracy z instytucjami wspomagającymi przedszkole.
  • Wprowadzenie skutecznego systemu diagnozowania dzieci oraz ich potrzeb rozwojowych.
  • Liczny udział dzieci w konkursach, turniejach, corocznych olimpiadach (sportowej i matematycznej), kampaniach edukacyjnych itp.
  • Zmodernizowanie bazy przedszkola, wzbogacenie o nowoczesne pomoce dydaktyczne, szczególnie w zakresie kształtowania pojęć matematycznych oraz rozwijania sprawności ruchowej dzieci.
  • Wzrost zadowolenia nauczycieli z dobrze spełnionego obowiązku i motywacji w dążeniu do osiągnięcia sukcesu.
  • Wzrost zadowolenia rodziców z jakości usług świadczonych przez przedszkole.

Absolwent naszego Przedszkola:

  • jest dobrze przygotowany do podjęcia obowiązków szkolnych,
  • ma dobrze rozwinięte procesy poznawcze,
  • potrafi współdziałać w zespole,
  • rozumie, zna i przestrzega prawa dziecka i respektuje prawa innych ludzi,
  • jest zainteresowany nauką i literaturą,
  • jest samodzielny i aktywny w podejmowaniu działań,
  • lubi działania twórcze,
  • akceptuje zdrowy styl życia,
  • ma bogatą wiedzę o środowisku przyrodniczym,
  • cechuje się gotowością do działania na rzecz środowiska przyrodniczego i społecznego,
  • czuje się Polakiem i Europejczykiem.

Koncepcja rozwoju przedszkola nr 35 „Pod Żaglami”
na lata 2015-2020

W zakresie:
ZARZĄDZANIA I ORGANIZACJI
  • Remont zaplecza kuchennego (część magazynowa).
  • Malowanie sali zabaw Gr. III.
  • Modernizacja ogrodu przedszkolnego oraz terenu wokół przedszkola – wycinka drzew, doposażenie w sprzęt rekreacyjny i zręcznościowy.
  • Modernizacja systemu ogrzewania.
  • Docieplenie budynku i wykonanie nowej elewacji.
  • Organizacja nadzoru pedagogicznego i ewaluacji wewnętrznej.
  • Zespołowe działanie w tworzeniu przyjaznej atmosfery do działalności dydaktycznej i zarządzania przedszkolem.
 OPIEKI I WYCHOWANIA
  • Objęcie pomocą psychologiczno -pedagogiczną dzieci z trudnościami w różnych obszarach ich aktywności oraz dzieci niepełnosprawne.
  • Tworzenie odpowiednich warunków do pracy z dzieckiem zdolnym.
  • Doskonalenie systemu diagnozowania umiejętności dzieci oraz ich potrzeb rozwojowych.
  • Wzbogacenie oferty edukacyjnej poprzez wprowadzenie nauki języka angielskiego.
  • Monitorowanie realizacji obowiązkowego przygotowania przedszkolnego.
  • Realizowanie autorskich projektów edukacyjnych i profilaktycznych.
  • Kultywowanie i rozwijanie tradycji marynistycznych poprzez wychowanie morskie.
  • Tworzenie odpowiednich warunków dla bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego rozwoju każdego dziecka.
  • Organizowanie kolejnych międzyprzedszkolnych olimpiad: sportowych i matematycznych.
WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI I ŚRODOWISKIEM
  • Stosowanie różnorodnych form komunikacji z rodzicami i środowiskiem m. in.: poczta elektroniczna, dzienniczek przedszkolaka, tablica informacyjna, strona internetowa, indywidualne konsultacje.
  • Przekazywanie rodzicom rzetelnej informacji o postępach i niepowodzeniach dziecka.
  • Wykorzystywanie potencjału rodziców do zespołowego działania na rzecz rozwoju dzieci i placówki poprzez m. in. organizowanie warsztatów twórczych, imprez integracyjnych, przedstawień teatralnych z rodzicami w rolach głównych.
  • Szerzenie wiedzy pedagogicznej wśród rodziców – organizowanie spotkań ze specjalistami, lekarzem, dietetykiem.
  • Podtrzymywanie tradycji organizowania imprez o charakterze otwartym dla społeczności lokalnej m. in. festyny, spotkania z absolwentami przedszkola.
  • Wykorzystywanie potencjału rodziców do zespołowego działania na rzecz rozwoju dzieci i placówki poprzez m.in.: organizowanie warsztatów twórczych, głośnego czytania, imprez integracyjnych, przedstawień teatralnych z rodzicami w rolach głównych.
  • Wzbogacanie form współpracy z zaprzyjaźnionymi szkołami, przedszkolami, uczelniami wyższymi oraz innymi instytucjami użyteczności publicznej, poprzez wspólne zabawy, konkursy, turnieje, olimpiady, urodziny przedszkoli, praktyki studenckie, wolontariat.
  • Wykorzystywanie różnorodnych metod współpracy z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych i wspierania rozwoju dzieci.

 

Koncepcja pracy przedszkola jest analizowana i w miarę potrzeb podlega modyfikacji.

Koncepcja wchodzi w życie z dniem 01.09.2015r.