Rozkład dnia w naszym przedszkolu uwzględnia wymagania zdrowia, higieny zabawy i pracy, zawiera zabawy wynikające z własnej aktywności dzieci, zabawy dydaktyczne, zabawy i ćwiczenia ruchowe, zajęcia organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczyciela, wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwojowych, zabawy sprzyjające osiąganiu gotowości do podjęcia nauki w szkole.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPIE
„DELFINKI” – 3-latki
|
Aktywność dzieci
|
6.00-8.00
|
Schodzenie się dzieci do przedszkola:
- Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci.
- Zajęcia wpływające na rozwój sfery intelektualno-poznawczej.
- Rozmowy indywidualne z rodzicami
- Prowadzenie obserwacji
|
|
8.00–13.00 Realizacja podstawy programowej.
|
8.00-8.30 |
Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela:
- Zabawy w kącikach tematycznych, zabawy ogólnorozwojowe (konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, badawcze itp.) gry dydaktyczne, swobodne działanie twórcze – rozwijające umiejętności manualne dzieci – indywidualne lub zespołowe.
- Zabawy organizowane przez nauczyciela integrujące grupę, rozwijające ciekawość, aktywność i samodzielność dzieci oraz zabawy ruchowe i ćwiczenia poranne.
- Rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniem dzieci.
|
8.30-9.00 |
Czynności porządkowe, samoobsługowe, śniadanie:
- Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku (wspólne porządkowanie sali po zabawach).
- Czynności samoobsługowe i higieniczne, kształtowanie u dzieci świadomości zdrowotnej oraz nawyków dbania o własne zdrowie w codziennych sytuacjach w przedszkolu. Przygotowanie do śniadania.
- Śniadanie
|
9.00-10.00 |
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą:
- Zajęcia dydaktyczne realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego zgodnego z nową podstawę programową, wspomagające wszechstronny rozwój dziecka i przygotowujące dziecko do podjęcia nauki w szkole.
- II śniadanie
|
10.00-11.00 |
Czas w ogrodzie przedszkolnym:
- Organizowanie bezpiecznych sytuacji sprzyjających dziecięcej aktywności w ogrodzie, na boisku, w parku itp.
- Gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe.
- Zajęcia organizowane na placu zabaw, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarczo – porządkowe (w sali podczas niesprzyjającej pogody).
|
11.00-11.30 |
Czynności porządkowe, samoobsługowe, obiad :
- Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku (wspólne porządkowanie zabawek w ogrodzie, w sali po zabawie).
- Czynności samoobsługowe, kształtowanie nawyków higienicznych.
- Obiad – wdrażanie zasad zdrowego żywienia, zwracanie uwagi na prawidłową postawę dziecka podczas spożywania posiłków.
|
12.00-14.00 |
Dowolne zagospodarowanie czasu przez nauczyciela.
- odpoczynek poobiedni – leżakowanie
- słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek muzycznych, literatury dziecięcej
|
14.00-14.30 |
Czynności samoobsługowe i higieniczne, kształtowanie u dzieci świadomości zdrowotnej oraz nawyków dbania o własne zdrowie w codziennych sytuacjach w przedszkolu. Przygotowanie do podwieczorku. |
14.30–15.00 |
- Podwieczorek – wdrażanie zasad zdrowego żywienia, zwracanie uwagi na prawidłową postawę dziecka podczas spożywania posiłków.
|
15.00–17.00 |
Zajęcia popołudniowe:
- Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości.
- Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów książek).
- Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.
- Rozchodzenie się dzieci do domów.
|
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPIE
„ŻEGLARZE”, „PIRACI”, „MARYNARZE” – 4, 5, 6 latki
Czas trwania
|
Aktywność dzieci
|
6.00-8.00
|
Schodzenie się dzieci do przedszkola:
- Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci.
- Zajęcia wpływające na rozwój sfery intelektualno-poznawczej.
- Rozmowy indywidualne z rodzicami
- Prowadzenie obserwacji
|
|
8.00–13.00 Realizacja podstawy programowej.
|
8.00-8.30
|
Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela:
- Zabawy w kącikach tematycznych, zabawy ogólnorozwojowe (konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, badawcze itp.) gry dydaktyczne, swobodne działanie twórcze – rozwijające umiejętności manualne dzieci – indywidualne lub zespołowe.
- Zabawy organizowane przez nauczyciela integrujące grupę, rozwijające ciekawość, aktywność i samodzielność dzieci oraz zabawy ruchowe i ćwiczenia poranne.
- Rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniem dzieci.
|
8.30-9.00
|
Czynności porządkowe, samoobsługowe, śniadanie:
- Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku (wspólne porządkowanie sali po zabawach).
- Czynności samoobsługowe i higieniczne, kształtowanie u dzieci świadomości zdrowotnej oraz nawyków dbania o własne zdrowie w codziennych sytuacjach w przedszkolu. Przygotowanie do śniadania.
- Śniadanie.
|
9.00-10.00
|
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą:
- Zajęcia dydaktyczne realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego zgodnego z nową podstawę programową, wspomagające wszechstronny rozwój dziecka i przygotowujące dziecko do podjęcia nauki w szkole.
- II śniadanie
|
10.00-11.20
|
Czas w ogrodzie przedszkolnym:
- Organizowanie bezpiecznych sytuacji sprzyjających dziecięcej aktywności w ogrodzie, na boisku, w parku itp.
- Gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe.
- Zajęcia organizowane na placu zabaw, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarczo – porządkowe (w sali podczas niesprzyjającej pogody).
|
11.20-11.50
|
Czynności porządkowe, samoobsługowe, obiad :
- Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku (wspólne porządkowanie zabawek w ogrodzie, w sali po zabawie).
- Czynności samoobsługowe, kształtowanie nawyków higienicznych.
- Obiad – wdrażanie zasad zdrowego żywienia, zwracanie uwagi na prawidłową postawę dziecka podczas spożywania posiłków
|
11.50-14.00
|
Dowolne zagospodarowanie czasu przez nauczyciela:
- odpoczynek poobiedni – słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek muzycznych, literatury dziecięcej
- czynności wspomagające prawidłowy rozwój dziecka: zabawy i gry stolikowe, praca wyrównawcza, indywidualna
|
14.00-14.30
|
- Czynności samoobsługowe i higieniczne, kształtowanie u dzieci świadomości zdrowotnej oraz nawyków dbania o własne zdrowie w codziennych sytuacjach w przedszkolu. Porządkowanie sali po zakończeniu zabaw. Odkładanie zabawek na półki. Przygotowanie do podwieczorku.
- Podwieczorek – - wdrażanie zasad zdrowego żywienia, zwracanie uwagi na prawidłową postawę dziecka podczas spożywania posiłków
|
14.30.17.00
|
Zajęcia popołudniowe:
- Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości.
- Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów książek).
- Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.
- Rozchodzenie się dzieci do domów.
|