Zajęcia adaptacyjne dla dzieci

 Zajęcia adaptacyjne dla dzieci przygotowujące do przedszkola

Zajęcia adaptacyjne są wspaniałą propozycją dla dzieci, które jeszcze nie rozpoczęły swojej przygody z przedszkolem, a są już gotowe do podjęcia nowych wyzwań, poznania nowych kolegów i wielu nowych przygód. Zajęcia mają na celu usamodzielnienie dziecka i pokazanie mu, ile radości daje wspólna zabawa z rówieśnikami i nauczycielkami.

  • Czy chcesz aby Twoje dziecko bez stresu i z wielką radością powędrowało do przedszkola?
  • Czy martwisz się, jak zareaguje na nowe otoczenie, nowych kolegów i nową Panią?
  • Zastanawiasz się czy jest wystarczająco samodzielne, by podołać wszystkim wyzwaniom?

Nie zastanawiaj się dłużej! Pomóż swojemu dziecku oswoić nieznane i poznać radość bycia przedszkolakiem. Przygotuj pociechę do przekroczenia progu przedszkola bez stresu i płaczu, po prostu z uśmiechem na ustach.

Zapraszamy do nas dzieci w wieku od 3 do 6 lat.
(prosimy zaopatrzyć dziecko w zmienne obuwie i swobodny ubiór)
Uczestnictwo w zajęciach jest nieodpłatne.

W roku szkolnym 2017-2018 serdecznie zapraszamy na zajęcia adaptacyjne do naszego przedszkola:

17 stycznia 2018 r.
14 lutego 2018 r.
28 marca 2018 r.
18 kwietnia 2018 r.
16 maja 2018 r.
20 czerwca 2018 r.

 

Cel zajęć

Celem naszych spotkań jest m.in. ułatwienie dzieciom bezstresowego wkroczenia w świat grupy przedszkolnej. Nasi nauczyciele nastawieni są na indywidualne potrzeby każdego dziecka. Proponujemy 1 godzinę raz w miesiącu urozmaiconych, interesujących aktywności, przestrzegając jednocześnie zasady, że dziecko nie musi robić niczego, czego się lęka lub na co nie ma ochoty.

Program zajęć

W czasie zajęć doświadczymy i w miarę możliwości nauczymy się:

  • współpracy i działania w grupie,
  • radosnych piosenek,
  • akceptacji innych dzieci,
  • radości tworzenia (zabawy plastyczne),
  • zasad panujących w przedszkolu.

W cyklu spotkań adaptacyjnych wprowadzamy trójstopniową metodę usamodzielniania się dzieci:

  1. na początku w zajęciach wraz z dzieckiem uczestniczy rodzic, wspierając je w zabawie w gronie rówieśników;
  2. następnie rodzic staje się obserwatorem pracy dziecka w grupie, pod kierunkiem nauczycielek;
  3. dzieci uczestniczą w zajęciach samodzielnie (bez rodziców).

W ten sposób dzieci, zupełnie naturalnie i bezboleśnie, stają się gotowe do samodzielnej zabawy i pracy, która to gotowość pomaga rozpocząć dobry start w edukacji przedszkolnej.

Co nasze zajęcia dają rodzicom:

  • Zastanawiasz się nad tym, czy dziecko da sobie radę?
  • Nie myślisz o tym, jak Ty zniesiesz rozstanie, prawda?

My pomyśleliśmy także o rodzicach. Po każdych zajęciach rodzice mają możliwość rozmowy z nauczycielami, mającej na celu przybliżenie postępów dziecka.

Serdecznie zachęcamy rodziców do jak najczęstszych rozmów z nauczycielami prowadzącymi zajęcia adaptacyjne. Warto pytać o każdy nurtujący Państwa problem i zgłaszać wszelkie uwagi. Konsultacje po zajęciach są naturalną częścią procesu usamodzielniania Waszego dziecka.

O czym warto pamiętać podczas takich rozmów:

  • nie komentuj zachowania dziecka przy dziecku – nawet jeśli wydaje się, że maluch jest zajęty swoimi sprawami, z pewnością słyszy, co o nim się mówi;
  • daj chwilkę odetchnąć – jeśli maluch nie ma ochoty opowiadać zaraz po zakończeniu zajęć o ich przebiegu, to dajmy mu trochę czasu, aby ochłonął. Kiedy odpocznie od nowych wrażeń z pewnością opowie, co ciekawego spotkało go w ciągu dnia;
  • nie porównuj – każde dziecko jest wyjątkowe i jedyne w swoim rodzaju; każde rozwija się w swoim własnym rytmie. Nie stresuj siebie i malucha nieustannymi porównaniami z rówieśnikami;
  • pochwal – zachwyt rodziców nad każdym, najdrobniejszym nawet z ich punktu widzenia postępem dziecka na drodze do usamodzielnienia jest bardzo cennym wsparciem i bodźcem do podejmowania dalszych wyzwań;
  • traktujcie te spotkania jako świetną zabawę, a nie „szkołę”, do której trzeba chodzić po to, by później móc się pobawić. Jeśli wy będziecie szczęśliwi, że tu przychodzicie, to maluch z pewnością także. Od postawy rodziców zależy naprawdę bardzo wiele;
  • warto spojrzeć z innej perspektywy – każdy rodzic z pewnością wie, co jest najlepsze dla jego dziecka. Jednak czasem warto spojrzeć na wszystko z boku i posłuchać uwag wykwalifikowanej kadry pedagogicznej. Nasi nauczyciele są do Państwa dyspozycji po to, by pomagać, a nie krytykować;
  • własne emocje – proces usamodzielniania się dziecka i pójście do przedszkola jest często dla rodzica ogromnym stresem. Konieczne jest panowanie nad własnymi emocjami dla dobra malucha, który od razu i bezbłędnie wyczuje zdenerwowanie i negatywne nastawienie