Zajęcia adaptacyjne dla dzieci

 Zajęcia adaptacyjne dla dzieci przygotowujące do przedszkola

Zajęcia adaptacyjne są wspaniałą propozycją dla dzieci, które jeszcze nie rozpoczęły swojej przygody z przedszkolem, a są już gotowe do podjęcia nowych wyzwań, poznania nowych kolegów i wielu nowych przygód. Zajęcia mają na celu usamodzielnienie dziecka i pokazanie mu, ile radości daje wspólna zabawa z rówieśnikami i nauczycielkami.

  • Czy chcesz aby Twoje dziecko bez stresu i z wielką radością powędrowało do przedszkola?
  • Czy martwisz się, jak zareaguje na nowe otoczenie, nowych kolegów i nową Panią?
  • Zastanawiasz się czy jest wystarczająco samodzielne, by podołać wszystkim wyzwaniom?

Nie zastanawiaj się dłużej! Pomóż swojemu dziecku oswoić nieznane i poznać radość bycia przedszkolakiem. Przygotuj pociechę do przekroczenia progu przedszkola bez stresu i płaczu, po prostu z uśmiechem na ustach.

Zapraszamy do nas dzieci w wieku od 3 do 6 lat.
(prosimy zaopatrzyć dziecko w zmienne obuwie i swobodny ubiór)
Uczestnictwo w zajęciach jest nieodpłatne.

 

Cel zajęć

Celem naszych spotkań jest m.in. ułatwienie dzieciom bezstresowego wkroczenia w świat grupy przedszkolnej. Nasi nauczyciele nastawieni są na indywidualne potrzeby każdego dziecka. Proponujemy 1 godzinę raz w miesiącu urozmaiconych, interesujących aktywności, przestrzegając jednocześnie zasady, że dziecko nie musi robić niczego, czego się lęka lub na co nie ma ochoty.

Program zajęć

W czasie zajęć doświadczymy i w miarę możliwości nauczymy się:

  • współpracy i działania w grupie,
  • radosnych piosenek,
  • akceptacji innych dzieci,
  • radości tworzenia (zabawy plastyczne),
  • zasad panujących w przedszkolu.

W cyklu spotkań adaptacyjnych wprowadzamy trójstopniową metodę usamodzielniania się dzieci:

  1. na początku w zajęciach wraz z dzieckiem uczestniczy rodzic, wspierając je w zabawie w gronie rówieśników;
  2. następnie rodzic staje się obserwatorem pracy dziecka w grupie, pod kierunkiem nauczycielek;
  3. dzieci uczestniczą w zajęciach samodzielnie (bez rodziców).

W ten sposób dzieci, zupełnie naturalnie i bezboleśnie, stają się gotowe do samodzielnej zabawy i pracy, która to gotowość pomaga rozpocząć dobry start w edukacji przedszkolnej.

Co nasze zajęcia dają rodzicom:

  • Zastanawiasz się nad tym, czy dziecko da sobie radę?
  • Nie myślisz o tym, jak Ty zniesiesz rozstanie, prawda?

My pomyśleliśmy także o rodzicach. Po każdych zajęciach rodzice mają możliwość rozmowy z nauczycielami, mającej na celu przybliżenie postępów dziecka.

Serdecznie zachęcamy rodziców do jak najczęstszych rozmów z nauczycielami prowadzącymi zajęcia adaptacyjne. Warto pytać o każdy nurtujący Państwa problem i zgłaszać wszelkie uwagi. Konsultacje po zajęciach są naturalną częścią procesu usamodzielniania Waszego dziecka.

O czym warto pamiętać podczas takich rozmów:

  • nie komentuj zachowania dziecka przy dziecku – nawet jeśli wydaje się, że maluch jest zajęty swoimi sprawami, z pewnością słyszy, co o nim się mówi;
  • daj chwilkę odetchnąć – jeśli maluch nie ma ochoty opowiadać zaraz po zakończeniu zajęć o ich przebiegu, to dajmy mu trochę czasu, aby ochłonął. Kiedy odpocznie od nowych wrażeń z pewnością opowie, co ciekawego spotkało go w ciągu dnia;
  • nie porównuj – każde dziecko jest wyjątkowe i jedyne w swoim rodzaju; każde rozwija się w swoim własnym rytmie. Nie stresuj siebie i malucha nieustannymi porównaniami z rówieśnikami;
  • pochwal – zachwyt rodziców nad każdym, najdrobniejszym nawet z ich punktu widzenia postępem dziecka na drodze do usamodzielnienia jest bardzo cennym wsparciem i bodźcem do podejmowania dalszych wyzwań;
  • traktujcie te spotkania jako świetną zabawę, a nie „szkołę”, do której trzeba chodzić po to, by później móc się pobawić. Jeśli wy będziecie szczęśliwi, że tu przychodzicie, to maluch z pewnością także. Od postawy rodziców zależy naprawdę bardzo wiele;
  • warto spojrzeć z innej perspektywy – każdy rodzic z pewnością wie, co jest najlepsze dla jego dziecka. Jednak czasem warto spojrzeć na wszystko z boku i posłuchać uwag wykwalifikowanej kadry pedagogicznej. Nasi nauczyciele są do Państwa dyspozycji po to, by pomagać, a nie krytykować;
  • własne emocje – proces usamodzielniania się dziecka i pójście do przedszkola jest często dla rodzica ogromnym stresem. Konieczne jest panowanie nad własnymi emocjami dla dobra malucha, który od razu i bezbłędnie wyczuje zdenerwowanie i negatywne nastawienie