2020 Grupa 5

AHOJ! To my – MARYNARZE

Witamy po wakacjach ! Jesteśmy już najstarszymi przedszkolakami, dzielnymi MARYNARZAMI! Mamy 6 lat i chcemy zdobywać świat! Naszymi kapitanami są panie Zdzisia i Ania oraz pani Iweta , które dbają o to, żeby każdego dnia w przedszkolu czekały na nas nowe przygody i wyzwania. U nas nikt nie marudzi i nigdy się nie nudzi. Chłopcy ciągle coś budują, w piłkę grają, podskakują, a dziewczynki wolą bajki, puzzle, gry, kolorowanki. Gimnastyka, tańce, zabawy w ogrodzie – to nasza codzienność, bo ruch jest w modzie. Często na wycieczki razem wyruszamy, do autobusu wsiadamy i Gdynię zwiedzamy. Czytania i pisania też się nie boimy, literki poznajemy i pilnie ćwiczymy. Plastelina, kredki, farby to są nasze skarby, ciągle coś tworzymy, nowych rzeczy się uczymy. Z naszą przedszkolną załogą czujemy się wspaniale, wesoło się bawimy i pilnie pracujemy, bo do nauki w szkole się przygotowujemy.

ZABAWY MATEMATYCZNE

W dalszym ciągu rozwijamy i doskonalimy nasze umiejętności matematyczne, poznajemy cyferki, przeliczamy, dodajemy, odejmujemy, porównujemy, utrwalamy podstawowe figury geometryczne, układamy tangramy, klasyfikujemy.  Wykorzystujemy przy tym elementy metody prof. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej. Ponieważ matematyka jest wszędzie dookoła nas więc korzystamy z dostępnych materiałów przyrodniczych, układanek, gier, sytuacji dnia codziennego (do utrwalenia np. dni tygodnia, miesięcy, pór roku) . Największym powodzeniem w zabawach cieszą się układanki  z wykorzystaniem „skarbów” – szklanych kamyczków. Coraz częściej fascynują  nas   PUS-y. 

URODZINKI

Letycja i Piotruś  to nasi październikowi solenizanci. Życzymy wszystkiego najlepszego z okazji ukończenia 6 lat!

PREORIENTACJA ZAWODOWA

Na zajęciach z  preorientacji  zawodowej prowadzonych w ramach programu Gdyńskie turbo przedszkolaki uczyliśmy się współpracy w grupie. Później omawialiśmy swoje role, które pełniliśmy w zespole. Poznawaliśmy też bliżej  pracę w różnych zawodach np. lekarza, policjanta, strażaka.

POZNAJEMY LITERKI

Poznawanie kolejnych liter to dla nas bardzo ważna sprawa! Poznajemy je  różnorodnymi  sposobami angażującymi wszystkie nasze zmysły. Wykorzystujemy także Metodę Dobrego Startu  wg M. Bogdanowicz. Rozwijamy i doskonalimy syntezę i analizę sylabową i fonemową. Wyodrębniamy głoski na początku i końcu wyrazów. Odczytujemy sylaby i proste wyrazy. Tworzymy nowe wyrazy z pierwszych lub ostatnich sylab w wyrazach. Okazało się, że ostatnia sylaba w wyrazie …to nie zawsze jest takie oczywiste. Naszym ulubionym zadaniem jest wyszukiwanie nowo poznanej literki spośród innych liter. Jesteśmy w tym coraz lepsi.

PIECZENIE CHLEBA

W trakcie omawianej tematyki  kompleksowej „Co z czego otrzymujemy ” upiekliśmy chleb. Przy wykorzystaniu urządzenia do pieczenia chleba (ze względu na obecną sytuację epidemiczną) to było proste zadanie. Do upieczenia naszego zdrowego chleba wykorzystaliśmy mąkę żytnią, orkiszową , pszenną, zakwas, nasiona lnu, słonecznika i dyni. Przy okazji sprawdziliśmy, które  nasiona przy zgniataniu są tłuste, co oznacza, że można z nich tłoczyć olej. Na kolejny dzień delektowaliśmy się zdrowym chlebem. Smakował wyśmienicie !

NASZE ULUBIONE ZABAWY

Choć jesteśmy już w najstarszej grupie to nadal najbardziej lubimy się bawić. Najchętniej bawimy się w małych zespołach, staramy się przestrzegać ustalonych  zasad, jesteśmy coraz bardziej kreatywni. Lubimy zabawy w ogrodzie przedszkolnym, plastyczne, konstrukcyjne, a także śpiewać i tańczyć. Poznajemy nowe zabawy ruchowe z wykorzystaniem kubeczków, obręczy lub innych dostępnych akcesoriów. Kiedy mamy zbyt dużo energii to tańczymy ulubione Nadpobudliwców Wyhasańce (Dyscyplina bez nakazów).

DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ

14 października uroczyście obchodziliśmy Dzień Edukacji Narodowej. Dla pracowników naszego przedszkola mieliśmy drobne upominki – kwiatowe drzewka  oraz mnóstwo najserdeczniejszych życzeń. Potem  delektowaliśmy się pysznym tortem.

DZIEŃ DYNI

30 października obchodziliśmy w naszej grupie Dzień Dyni . To był prawdziwy dyniowy zawrót głowy. Czekało na nas mnóstwo dyniowych zabaw matematycznych (szeregowaliśmy dynie, porównywaliśmy ich ciężar oraz wielkość, przeliczaliśmy,  dodawaliśmy i odejmowaliśmy) oraz inne dyniowe  wyzwania. Sprawdziliśmy, jak wygląda środek dyni, wybraliśmy i ususzyliśmy nasionka, a potem  zrobiliśmy lampion. Największą dynię pomalowaliśmy i udekorowaliśmy. Było przy tym mnóstwo radości i zabawy. Potem samodzielnie pocięliśmy i złożyliśmy z części w całość dyniowego ludzika. Ze wszystkimi zadaniami  świetnie sobie poradziliśmy.

DOŚWIADCZENIA I EKSPERYMENTY

Lubimy doświadczenia i eksperymenty. W październiku poznawaliśmy właściwości fizyczne wody , zjawisko parowania i skraplania, badaliśmy rozpuszczalność w wodzie różnych substancji i wykonaliśmy zamknięty obieg wody w przyrodzie. Wykorzystując szklanki wypełnione wodą do różnej wysokości wykonaliśmy prosty instrument muzyczny, a później tworzyliśmy własne improwizacje muzyczne.

dalejm

Skip to content